fortuna

Ladbrokes rezygnuje z ekspansji w Norwegii

0

Marka Ladbrokes to symbol zakładów sportowych w Wielkiej Brytanii. Początki firmy datowane są na rok 1886, nie ma się co dziwić – doświadczenie firmy tej jest bardzo duże. Działalność bukmacherską rozpoczeli Schwind i Pennington rozpoczynając karierę agentów bukmacherskich w wyścigach konnych w Ladbroke Hall w Anglii. W dobie XXI wieku pojawiają się problemy firmy. Brytyjski operator bowiem od dawna walczy w sądach o możliwość działania na kilku, „niepodbitych” jeszcze przez siebie, rynkach hazardowych. Właśnie Ladbrokes wycofał się ze sporu z norweskim monopolistą.

Walka z wiatrakami trwała ponad pięć lat. Po tym czasie Ladbrokes doszedł do wniosku, że gra w Norwegii nie jest warta świeczki. Faktem, który zadecydował o decyzji brytyjskiego giganta było orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości przyznające Portugalii prawdo do obrony swojego monopolu. Wycofanie się ze sporu ze stroną norweską nie oznacza, że firma nie zamierza już walczyć o możliwość swobodnego działania w Europie dla licencjonowanych operatorów e-hazardowych. Władze Labrokes zamierzają raczej zebrać dodatkowe siły i starać się utrzymać to, co do tej pory udało mu się osiągnąć.

Ladbrokes to firma mająca sporo sukcesów dotyczących sporów sądowych. Niedawno wygrał sprawę wniesioną przez Danish Games, która oskarżyła Ladbrokes o naruszenie przepisów dotyczących działań marketingowych. Miało to związek z kampanią reklamową „Duńskie Gry, angielskie kursy”. Z brytyjskim operatorem spierał się również Danska Spil. Spór toczył się o wykorzystanie w przekazach reklamowych słów „dans” oraz „spil”. Sąd w Kopenhadze przyznał jednak rację Ladbrokes i nie zgodził się aby Danska Spil otrzymało zadość uczynienie pieniężne. To orzeczenie sądu potwierdziło, że duński monopol hazardowy nie posiada wyłącznych praw do używania powyższych słów w reklamach.

Na drodze sądowej wygraną Ladbrokes uznał również szwedzki monopolista Svenska Spiel Szwedzi pozwali wtedy stronę brytyjską również z hasłem kampanii reklamowej("Szwedzkie gry, angielskie kursy”). Svenska twierdził, że angielska marka w sposób niewłaściwy wykorzystał nazwę monopolisty. – Ta sprawa pokazuje, że monopolista nie może rozciągać swoich wpływów na monopolizowanie języka – skwitował dyrektor Ladbrokes, Christopher Bell.

 

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.