Niedopracowana reklama Betfair
ASA (Advertising Standards Authority) – organ będący odpowiedzialny za nadzór reklamy w Wielkiej Brytanii , po raz kolejny już był zmuszony do zgłoszenia zastrzeżenia w reklamie operatora hazardowego. Urzędnicy dostrzegają w niej bowiem powiązanie zachęcające nieletnich do gry.
Przypadek ten dotyczy przekazu reklamowego Betfair. Giełda zakładów wykorzystała bowiem wizerunek mistrza pokerowego, zwyciężczyni World Series of Poker Europe Anette Obrestad. Operator w sposób nie podlegający dyskusji zwraca się w przekazie tym do młodych osób, które "stanowią główną grupę stanowiącą o sile hazardu online" na całym świecie. Krytykowana przez ASA reklama, umieszczona na stronie internetowego potentata, zawiera stwierdzenie, że „doświadczenie w Internecie nie mierzone jest wiekiem, a grą”.
ASA twierdzi również, że młodzi odbiorcy mogą odnieść błędne wrażenie, że poker to odpowiednia gra skierowana właśnie do nich. Wykorzystano tutaj bowiem pseudonim Anette Obrestad – Annette_15. Trzeba nadmienić, że Obrestad wyglądam rzeczywiście młodo. W oficjalnym oświadczeniu wydanym przez ASA czytamy: „Betfair zachował się nieodpowiedzialnie przedstawiając młodą, odnoszącą sukcesy pokerzystkę i sugerując, że ma ona 15 lat, (…) co może zachęcać młodych graczy do gry”. Zwyciężczyni WSOP ma obecnie 20 lat, zwyciężając natomiast w tym turnieju była 2 lata młodsza. ASA żąda aby osoby występujące w kampaniach reklamowych firm, mających charakterze hazardowym, miały co najmniej 25lat.
Betfair odpiera zarzuty, tłumacząc, że młoda zawodniczka została wybrana do kampanii promocyjnej z powodu profesjonalizmu jaki prezentuje. Operator zaprzecza jakoby młody wiek pokerzystki był jednym z powodów, dla którego została ona wybrana twarzą kampanii promocyjnej.